SEO guide: Den komplette guide til sidetitler og metabeskrivelser

Synes du også at SEO er et virkeligt spændende fænomen? Eller vil du blot lære mere om det for at opnå bedre resultater uden ekstern hjælp? Så er du kommet til det helt rigtige sted. Her finder du nemlig en SEO Guide, der vil give dig en stor viden omkring sidetitler og metabeskrivelser, som er to helt essentielle elementer, når man taler om SEO for dummies.

Først og fremmest skal der dog en anledning til, så hvorfor er det egentligt så vigtigt med søgemaskineoptimering?
Hvis du gerne vil sælge eller have opmærksom på din hjemmeside, så er det yderst vigtigt at du er synlig på Google. Der bliver søgt på Google millioner af gange hver eneste dag, og dette er uden tvivl blevet den største platform, hvor folk søger efter tøj, elektronik, gaver og meget andet. Derfor kan du med fordel rangere højt på Google, og det kan SEO hjælpe dig med.

Sidetitel: Sådan skriver du den bedste sidetitel

Under SEO findes der utallige forskellige områder, som man kan optimere. I blandt disse områder findes sidetitler og metabeskrivelser, som er det første, kunden ser, når de søger på Google.

Sidetitlen er den titlen, som hver hjemmeside har, når man søger på Google. Dette vil sige, at sidetitlen er essentiel på grund af:

  • En god sidetitel hjælper dig til at rangere højere
  • En god sidetitel lokker kunden ind med blikfang og relevante informationer


Du vil altså gerne have en sidetitel, som både er god i en SEO-mæssig forstand, men som også er fangende og indbydende for kunden, men hvordan gør man så det? Herunder får du de fem vigtigste kriterier, som kan løfte din sidetitel til det næste niveau.

  1. Brug dine vigtigste søgeord
    – Hvis du har flere undersider, som har hver sin sidetitel, så bør du anvende forskellige søgeord.
  2. Sidetitlen må hverken være for kort eller for lang
    – Hvis titlen er for kort, så kan Google udfylde resten, og hvis titlen er for lang, så kan dele af teksten bliver skåret væk.
  3. Brug dine søgeord i starten af teksten
  4. Skab en unik tekst
    – For de bedste resultater bør din sidetitel ikke indeholde de samme informationer som alle andres.
  5. Skriv informativt og indbydende

Metabeskrivelser: Sådan skriver du den bedste metabeskrivelse

Metabeskrivelsen er de par linjer, som du finder umiddelbart efter sidetitlen. Hertil gælder der også nogle krav, som kan gøre din metabeskrivelse langt bedre. Dette gælder både på den måde, at du kan rangere højere, men det gælder også for at indbyde kunden.
Herunder får du tre gode råd til netop dette:

  1. Din metabeskrivelse skal komplementere din sidetitel
    – Hvis du har skrevet en god sidetitel, så bør du uddybe denne i din metabeskrivelse
  2. Anvend stadig dine vigtigste keywords
  3. Metabeskrivelsen må hverken være for kort eller for lang
    – Hvis teksten er for kort, så kan Google udfylde resten, og hvis titlen er for lang, så kan dele af teksten bliver skåret væk.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *